Project Description

[title size=”3″ content_align=”left” style_type=”single” sep_color=”” margin_top=”” margin_bottom=”” class=”” id=””]Belső képzés[/title][one_half last=”no” spacing=”yes” center_content=”no” hide_on_mobile=”no” background_color=”” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” hover_type=”none” link=”” border_position=”all” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”” padding=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”” animation_speed=”0.1″ animation_offset=”” class=”” id=””][imageframe lightbox=”no” gallery_id=”” lightbox_image=”” style_type=”none” hover_type=”none” bordercolor=”” bordersize=”0px” borderradius=”0″ stylecolor=”” align=”none” link=”” linktarget=”_self” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ animation_offset=”” hide_on_mobile=”no” class=”” id=””] [/imageframe][/one_half][one_half last=”yes” spacing=”yes” center_content=”no” hide_on_mobile=”no” background_color=”” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” hover_type=”none” link=”” border_position=”all” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”” padding=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”” animation_speed=”0.1″ animation_offset=”” class=”” id=””]

Résztvevők: Barcsai Bálint, Borsi- Balogh Máté, Georgita Máté Dezső, Lakatos Dorina, Mentes Júlia, Orbán Borbála, Rábavölgyi Tamás, Tóvaj Ágnes

Képzés vezetője: Tárnoki Márk

Képzés helyszíne: Balatonakali

[/one_half][separator style_type=”none” top_margin=”” bottom_margin=”” sep_color=”” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”” class=”” id=””][title size=”3″ content_align=”left” style_type=”single” sep_color=”” margin_top=”” margin_bottom=”” class=”” id=””]A képzésről[/title]

Csehov Ivanov című drámájával foglalkoztunk intenzíven egy szűk héten keresztül. A hét végére két- három szereplős, zárt jeleneteket készítünk. Az anyag itt nem csak inspiráció, ugródeszka, mint az adaptációink, improvizációink esetében, hanem kutatásunk tárgya lesz. Közösen elemeztük a drámát, a kiválasztott jeleneteket és a szereplőket. Felfejtettük a szerepek igazságát, útját, hozzájuk rendeltünk egy minél tágabb kulturális, asszociációs mezőt. Kapcsolatokat kerestünk más művek szereplőivel. A cél az volt, hogy minél kontúrosabb képet kapjunk a figurákról, hogy plasztikusan kirajzolódjanak előttünk. Ehhez elengedhetetlen az élet tanulmányozása is, saját élményeink is hozzárendeltül az anyaghoz. Környezet- tanulmányt, gyűjtést készítettünk. Ki ma Ivanov? Hogy néz ki? Hogyan él? A jelenetek próbái alatt végig pszichológiai kutatás zajlott. A dámai forma, a párbeszéd mögötteseit kutattuk. Mi van a szöveg mögött? Miből jönnek a mondatok? Mik a szándékok és ezek hogyan hatnak egymásra, és hogyan alkotnak íveket? Mik a jelenet fordulópontjai, szélső értékei? Mekkora amplitúdókat lehet benne bejárni? Mennyire szabad vagy kötött a megszólalások ritmusa, vagy az egész jelenet tempója? Hogyan töltődik fel a csönd, a szünet? Egyáltalán mi az anyag stílusa, mire alkalmas? Mit bír meg, és mit dob le magáról? A próbák aztán számos egyéb kérdést is felvetettek: mi az adott jelenet tere? Nem talált térben akarunk dolgozni, hanem adott színházi terekben (szoba) alakítottuk a színpad-nézőtér viszonyt, díszletet, jelmezt. A nyilvánvaló cél mellett, hogy a részvevők színészmesterségbeli tudása fejlődjön, számos járulékos haszna is volt a képzésnek, amik mind színészi kompetenciáinkat fejlesztették, például a partnerrel való szoros együttműködést.

[separator style_type=”none” top_margin=”” bottom_margin=”” sep_color=”” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”” class=”” id=””]